De basisschool is een stuk van je leven. Voor de kinderen en voor u. Wist u dat u in de loop
van de jaren uw kind ruim 7500 uur toevertrouwt aan de zorg van onze leerkrachten?
Dat is een belangrijk deel van het kinderleven. Een school kies je dan ook met zorg.
Scholen verschillen. In grootte, manier van werken, in sfeer. Scholen hebben verschillende
kwaliteiten.
De leerlingen van onze school zijn verdeeld in 5 groepen. Afhankelijk van de aantallen leerlingen zijn dit soms enkele groepen en soms combinatiegroepen.
Er is sprake van onderbouw (groep 1 t/m 4) en bovenbouw (groep 5 t/m 8).
Ons schoolgebouw dateert van 1956/1957 en draagt dus nog de bouwkundige kenmerken van die jaren. Er zijn ingrijpende verbouwingen geweest in 1984 (het aanbrengen van een zolder voor het verkrijgen van meer bergruimte) en in 1991. Toen vond de z.g. integratieverbouwing plaats. Eén van de lokalen werd verbouwd tot kleuterlokaal en er werd een speellokaal gebouwd.
In het schooljaar 2004-2005 is de school ingrijpend verbouwd en vooral uitgebreid. Ook de voorschool maakt gebruik van het gebouw. In het nieuwe deel zijn nu vier lokalen en een speciaal ICT-lokaal beschikbaar, samen met een ruimte voor remedial teaching, een directiekamer, enkele bergingen en twee toiletgroepen.
Na de verbouwing zijn in het oude gedeelte van de school vier lokalen (waaronder het lokaal van de voorschool en twee kleuterlokalen), een speellokaal, een hal en enkele andere kleine ruimtes beschikbaar. De personeels- en bestuurskamer bevindt zich op de grens van het oude en nieuwe gedeelte.
Ieder groepslokaal beschikt over enkele computers. Deze lokalen zijn allemaal aangesloten op het schoolnetwerk. Het ICT-lokaal telt 16 computers. Leerlingen maken hiervan in groepsverband of individueel gebruik om zaken te oefenen, werkstukken te maken e.d. Dit alles volgens een hiervoor gemaakt rooster. Om kinderen met leerproblemen te kunnen helpen, wordt een aantal kinderen op vaste tijden uit de klas gehaald voor remedial teaching. Voor de remedial teaching hebben we de beschikking over een orthotheek. Dit is een verzameling leer- en hulpmiddelen die voor dit werk speciaal uitgezocht en aangeschaft zijn. Remedial teaching vindt daarnaast ook plaats in het eigen groepslokaal door de groepsleerkracht zelf. Soms wordt de hal van de school gedeeltelijk gebruikt voor onderwijs.
Voor en naast de school bevindt zich een groot plein met verschillende speeltoestellen. Om in de toekomst het plein met nieuwe toestellen uit te kunnen breiden of eventueel toestellen te vervangen, is het nodig dat we sparen voor nieuwe speeltoestellen. In 2012 is een nieuw hek geplaatst dat de nodige veiligheid biedt. Achter op het plein is een groot fietsenhok. Via een fietssluis kan deze worden bereikt. Achter de school is een grasveld en een moestuin voor kinderen van de eerste twee groepen. Op het gras wordt niet gespeeld.
Er is voldoende parkeerruimte voor auto’s voor en naast de school
Wij vinden het belangrijk om regels met elkaar af te spreken en deze met u te delen op onze website.
Onderstaande regels gelden voor onze school:
Plein
Omgaan met elkaar
Werken
WC
Gedrag in de school
Eten en drinken
Overige regels
Heeft u gevonden wat u zocht?
Laat het ons weten